سفارش تبلیغ
صبا ویژن


با گذشت چهار سال از جنگ افغانستان و دو سال از جنگ عراق، سرانجام پنتاگون تحت فشار شدید افکار عمومی آمریکا مجبور به انتشار هفتصد تصویر از اجساد قربانیان آمریکا شد، اما در این تصاویر که توسط عکاسان نظامی گرفته شده است، چهره حاملان اجساد، سیاه دیده شده است.
به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، پس از سال‌ها تحت فشار قرار دادن پنتاگون برای پایان دادن به مخفی‌کاری‌های رو به گسترش خود، هفته پیش، پنتاگون مجبور شد تا صدها تصویر از سربازان کشته‌شده آمریکایی را که در تابوت‌های پوشیده با پرچم آمریکا قرار گرفته بودند، منتشر کند.
به گزارش شبکه «C.B.S»، در پاسخ به درخواست استاد دانشگاه «دلور» و گزارشگر سابق «سی.ان.ان»، یعنی «رالف بیگلیتر» در اکتبر سال 2004، مبنی بر آزادی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، پنتاگون حاضر شد، هفتصد تصویر از سربازان کشته‌شده آمریکا را که توسط عکاسان نظامی در فاصله سال‌های 2001 تا 2004 گرفته شده بود، به معرض نمایش عمومی درآورد. با این حال طی یک اقدام تحریفی و اعصاب‌‌خردکن، واحد DOD پنتاگون، حجم گسترده‌ای از تصاویر را با سیاه کردن چهره‌ها و مشخصات سربازانی که مسئول حمل تابوت بودند، سعی در سانسور حقایق کرده است. مسئولان پنتاگون این عمل را حفاظت سری عنوان کرده‌اند. پنتاگون هر روز تصاویر جدیدی از سربازان کشته شده در عراق و افغانستان را به نمایش می‌گذارد.

آیا می‌توانید گمان کنید که DOD از سربازان خواسته باشد که برای مقاصد محرمانه در «رمادی» عراق نبرد کنند؟
«توماس بلانتون»، مدیر آرشیو ملی پنتاگون گفته است: پنتاگون برای پیشگیری از انتشار تصاویر در مطبوعات، حاضر به تدوین عکس‌ها و ارائه آن شده است. بلانتون این کار را پاسخی طبیعی دانسته که بر اساس بروکراسی اداری و تمرین برای فاش کردن اطلاعات مخفی یا جعبه سیاه انجام می‌شده و البته این کار هم از آنها برمی‌آمده است. هیچ سربازی نمی‌‌خواهد چهره‌اش را سیاه کنند. افرادی که من در ارتش می‌شناسم، وظیفه سربازان را اگرچه پر درد و ناراحت‌کننده می‌دانند، اما در نظر آنان از بالاترین درجه اهمیت کاری برخوردار است.

سربازان در حال ریختن جنازه‌ها در دریا هستند


نوشته شده در  شنبه 84/2/17ساعت  10:32 صبح  توسط مهدی یوسفی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تغییر آدرس
بدون شرح
دوباره سلام
یک شروع دوباره
این هم فیلمشون هست؟؟؟